Správně vidíme srdcem

Text z počátku 21. století I.

18.07.2009 17:54

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

hnědá                                      loď    Forest Gump  Denik Ostravaka

                                                                               mám ho

Jsem svobodný člověk.

Sám se rozhoduju, co mám, co nemám, co můžu, co nemůžu.

Právě tak můžu být rád, že jsem kdo jsem a že žiju, tam kde žiju, protože situace v dnešní světě je hrozivá, ale na druhou stranu oproti minulým rokům, kdy ve světě byly války, hlad, nemoce je v 21. století skoro svobodný život.

Chodím do deváté třídy a stojím před volbou povolání a jsem šťasten, že se můžu svobodně rozhodnout co dál.

 

Já v boha věřím i nevěřím, záleží podle situace.

Člověku dává víra v boha určitou naději. naději dokázat velké věci nebo naději přežít.

 

VESMÍR: nekonečno...galaxie

Dítě je člověk. Všichni jsme děti - a cítíme se jako člověk. Aspoň nás tak berou. Dítě je mládě od tvora, kterému říkáme člověk (přeškrtáno Stejně jako je tele mládě krávy)

A dítě, i když zpočátku neumí mluvit a chodit, stále má svá práva a tím pádem je člověk

Tajemství důvěrné, osobní, vnitřní záležitosti, Ježíšek

PŘÍRODA NEMÁ RÁDA NIKOHO

JENOM SE CHOVÁ TAK, JAK SE CHOVÁME MY K NÍ.

POUČENÍ, ZAJÍMAVÉ, POUČNÉ

POUČILO, NAUČILI, NAUČILI

BYLO TO ZAJÍMAVÉ

VELMI

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

černá            růže         kůň     řetízek    ....           Narnie        Čarodějky  Ndy     Landa     Kovu

lívance                                    nerada čtu

Co jsem? Já sem...holka /dítě/

Sem přátelská, líná, drobet urážlivá, šťastná.

Ráda chodím ven se svými přáteli a trávím čas s rodinou. Sem ráda, že žiju v rodině jaký žiju.

Nevěřím v boha, ale věřím v andělech.

Každej člověk má svýho anděla a tomu já věřím. jsem ráda, že ho mám. když potřebuju pomoc, vždycky pomůžou, když můžou. Ale musím je o to požádat. Svěřuju se mu se vším, když to někomu nemám říci.

VESMÍR: PLANETY, HVĚZDY, ČERNO, MOŽNÁ NĚKDE LIDI

Dítě je člověk (přeškrtáno) Chodí ven s kamarádama. Jí příborem. To umí jen člověk. Sní.

Tajemství je když někdo řekne někomu něco co je pro něho důležitý a ten druhý by to neměl nikomu říci.

Já si myslím, že dřív nás příroda měla ráda, ale posledních pár let si myslím, že ne protože ji ničíme různýma skládkama, plynama továren ... atd. A pak jsou samý přírodní katastrofy, zemětřesení, tsunami, povodně (říční)... atd. myslím, že za několik desítek let naši planetu zničíme.

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

černá,bílá  kaktus   kočka  fixka   Carlos Oliviera      NEČTU   Gympl      BKS Madhodman Wu tag

pizza   nevím                            nečtu                            mobil

...JSEM ČLOVĚK, CHLÁPEK, KTERÝ MÁ RODINU, STŘECHU NAD HLAVOU A NEKOUKÁM NA TO, CO BYLO NEBO BUDE, ALE NA TO CO JE.

Na jednu stranu věřím, na druhou ne.

VESMÍR: PLANETY, HVĚZDY, PROSTOR

Dítě je člověk, protože každá lidská bytost je považována za člověka. Ale dítě není zařazeno do společnosti, tak jako dospělí, protože potřebuje péči a ochranu a někoho, kdo ho bude učit různé věci.

Tajemství KDYŽ SI DVA LIDI DŮVĚŘUJOU A NECHTĚJÍ NĚCO NĚKOMU ŘÍCI A ŘEKNOU SI TO JEN MEZI SEBOU A BUDOU SI VĚŘIT

Já si myslím, že příroda nás má ráda, protože jako takový svět jí hodně škodí, ale ona tomu celkem dobře odolává, tak si myslím, že nás ráda má.

POUČENÍ

DOBRÝ POCIT

BYLO TO VELICE ZAJÍMAVÝ

BYLO TO ZAJÍMAVÝ A CELKEM MĚ TO BAVILO

NEUČILI JSME SE

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

α

černá     růže          křeček    kalhoty  Bob a Bobek    nic      Romeo musí zemřít .... Rihana Blac Ey...

hranolky       doba ledová                                                                                                     stříbro

Já jsem holka 15 tiletá. Pocházím z České republiky. Narodila jsem se v P.

Ráda na sebe upozorňuji. Ráda chodím často ven.

Často nad sebou přemýšlím. (Co dělám špatně?)

Jakou budu mít vůbec budoucnost? Vdám se? Jestli budu mít děti? A když zůstanu sama jako kůl v plotě? Jsem vůbec šťastná? Jak se to veme. Sem ráda, že bydlím u babičky, protože nebýt jí, tak nevím, co by se mnou bylo. Už u ní sem šest let. když jí manžel zemřel, jako můj děda, tak mě k ní dali rodiče a když se z toho babi vzpamatovala, protože jsem k rodičům nechtěla. Ale rodiče bydlí naproti babičce, takže jsem u nich docela často. I když mi je 15 let, tak se cejtím jako dítě.

A ještě jsem to malé dítě.

Můj Bůh není jenom pro mě, ale je pro celej svět.

Kdo v něho věří má víru v boha a to je hezké. Každej večer se k němu modlím a prosím ho o to, aby se babi uzdravila. I když nevímjak se to všechno seběhlo a jak vůbec přišel na svět (pověsti co se o něm říká to vím). Ale jedno už vím - už ho v životě nezapřu.

Jednou, když jsem byla malá, tak se mě jednou holka ptala jestli věřím v Boha. A já na to řekla, že ne, protože jsem se styděla. Teď, když se mne ptají, tak říkám, že věřím v Boha a budu.

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

ζ

žlutá    slunečnice, růže  ptáci  plyšák máma    ......           Titanic   ..............................................

 

Jsem 14 ti letá holka, která miluje přírodu a zvířata.

Narodila jsem se v P. Nemám ráda lži, pomluvy a strach.

Strašně ráda bych chtěla vystudovat církevní ekologickou školu ve Spáleném Poříčí.

Ve svém volném čase jezdím na koních a chodím ven s přítelem. S koňmi bych v budoucnu chtěla pracovat a chci si udělat licenci a doufám, že jednou budu závodit v parkuru a zkusím si vybudovat vlastní stáj, kterou bych chtěla mít někde u města (spíše na vesnici), kde bych chtěla i bydlet :-) LUXUS!

Vůbec ani nevím, jestli v Boha věřím nebo ne, ale spíše ne.

Nemyslím si, že by něco takového existovalo.

je ale pravda, že věřím v to, že jsou andílci a když potřebuji pomoc, tak je slušně požádám o pomoc.

V posledních dvou měsících se rozhoduji, že bych si nechala reiky 1. Vím o nich, už okolo roku a docela mi to pomáhá. Dostala jsem je od kamarádky maminky. To je asi všechno, ale možná (přeškrtáno) Bůh je?

Třeba si to uvědomím i dýl.

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

modrá   růže      pes, kočka    postel     .....       ........               Titanic  J. Deep    L.V.      Eminem, BW

pizza             teďkon                   čtu horrory         nejsem závislá

Jsem člověk, který pochází z normální roviny. Já jsem žena.

Já jsem zatím studentka (žákyně) na základní škole.   Jsem tolerantní, přátelská.

Jsem osoba, která žije s poměrně velkou rodinou a má ji moc ráda.

Mám dobré zázemí. (přeškrtáno)  Já mám ráda moc zvířata a jedno zvíře doma mám - pejska.

Jsem šťastná, že mám celou rodinu.           

... i trochu věřím

Nikdy jsem se sice nemodlila jako starší lidé, atd., ale sice trošku věřím

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                  RŮZNÉ

černá      růže     pes        mobil   Karlík     Tatínkova holčička*      Orlando Becom  Avril  Bow Wave

špagety                středověk                       * Piráti z Karibiku                                  kamarádka

Jsem student, který každé ráno vstává tak, aby nezaspal, měl dobré známky.

Jsem citlivá. Jsem šťastná, protože mám nejlepší mámu na světě, skvělo kamarádku, bezva sourozence. Pomáhají mi překonat to, že se od nás otec odstěhoval.

...Kdyby bůh byl, možná by nedopustil, aby lidé ničili planetu, aby byli někteří nadřazení druhým, aby lidé umírali hlady, aby se válčilo.

Kdo by byl bůh? Osoba, která se narodila když lidem bylo nejhůř a jako boha jej označili? Nebo někdo, kdo žil jako první po dinosaurech?

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

černá/červená lilie   netopýr/kočka tužka*  Dracula    Dracula  (víc)  Johny Deep  Dani Filth Cradle...

smažák       baroko        ráda čtu       *papír                                                     

Já jsem já. Vyrovnaná osoba, vím co chci a co můžu. jsem možná trochu nespokojená, ale snažím se přizpůsobovat... Řekla bych, že jsem jiná než ostatní - jiná ve smyslu přemýšlení, o to, co se zajímám, jak uvažuju, jaký je pohled na tento svět!

...mám na to názor ten, že i když nějak Boha neuctívám, za to mám bytosti „jiného druhu“, myslím si, že i když nějakým způsobem pozoruji něco „mého“ - tudíž musí být i opak - tedy Bůh. nemůžu říci nevěřím  - ale zároveň neuctívám - nebo ho spíš nevnímám. Protože, když někdo věří ve zlo - musí tedy být i dobro.

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

hnědá       růže          pes         mobil     nemám        nemám      nevím   nemám    nemám

hranolky                                    nerada čtu                   internet

Jsem člověk, sem sviatelská (???nečitelné) ale také výbušná. Narodila jsem se v P. Teď se momentálně cítím zrazená svými přáteli, protože mi lžou. Nesnáším je chyndy.

Myslím si, že jsem hodná, hezká a výjimečná (nečitelné). Nesnáším už,(...)

Já v boha nevěřím, protože neexistuje a nikdy neexistoval. Kdo na boha věří, tak sou ty lidi naivní.

To je můj názor.

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

černá       růže          králík    počítač ........................................................................................

.................................................................................................

Jsem člověk.

( přeškrtáno) Jsem (dále přeškrtáno) zrazována vlastními přáteli.

Jsem z P.

Jsem napůl Maďar, Němec a Čech.

Jsem černota sama.

Jsem hodně důvěřivá, hodná, přátelská a odpouštím lidem!

Ale odpouštím jen 3x pak má ten dotyčný se mnou peklo.

Jsem naštvaná, nejradši bych tu sudokopytnici zabila.

Já v tebe nevěřím!

A proč? Dyby bůh existoval, tak se nedějou tutý věci: neumírají ti, kteří si to nezaslouží! Když necháš trápit ty, kteří za to nemohou! atd. atd.

TY NEEXISTUJEŠ!

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

 

zelená      karafiát    kůň   kamínek   Pegas  My děti ze stanice ZOO Spirit divoký hřebec Elán

kuře na paprice                        ráda čtu                   počítač nemám

Já jsem...?  nevím... každý říká že člověk, holka, dítě... ale co jsem doopravdy, ukáže třeba až čas.

Možná, že už to vím teď . Možná, že ani nejsem člověk, třeba jsem nějaká nadlidská bytost. Možná jsem úplně normální malé dítě. možná je na mně něco víc.

Asi nemá smysl nad tím přemýšlet. Hlavně že jsem.  (dále přeškrtáno)

( přeškrtáno)

Nevěřím, že by bůh dokázal koukat, jak lidé ničí tuto zemi

 

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

rudá                                      můj králíček Jára Cimrman                                             Black and Peas            

                                                                       počítač mám

No asi budu humanojd.

Humanojd žijící v XXI. století.

Člověk žijící, myslící, neopakovatelný. Žijící v teoretickém luxusu a pohodě, s rodinou a blízkými. Samostatně myslící. Přestože jsem jedinečný, jsem svázán s okolním světem a jsem jeden z mnoha lidí, kteří žijí na této planetě a narodil se šťastně a díky tomu jsem šťastný a vděčný... myslím, že někteří by vyměnili jeden můj den za celý život. Proto by se měl každý snažit dokázat zlepšit i život ostatních.

Nevěřím v tebe, jelikož jsem nebyl ve víře vychován, ale nepopírám, že pro jiné existuješ - jim určitě dáváš smysl, který já nevidím. Podle mého názoru, jsi bože jim dal svět aby ho užívali a ukázal jsi jim pravou cestu.

Já však nevěřím.

Proveď zázrak a uvěřím. Možná.

Autoportrét (co mám rád/a/, co se mi líbí)

BARVA   KVĚTINA ZVÍŘE  VĚC  HRDINA     KNÍŽKA     FILM  HEREC  ZPĚVÁK/ SKUPINA

JÍDLO HISTORICKÁ DOBA NE/RAD/A ČTU  POČÍTAČ                                           RŮZNÉ

bílá, černá  růže   tygr   tužka        Spiderman        nemám      Gympl   Will Smit   .......  wu tang clan 

big mac   nevím                                  nečtu

Kdo jsem já?

Jsem chlapec, mám kosti, svaly, krev, ale o tom, co dělám a jakou mám povahu rozhoduji sám, ale co je to, co mne nutí rozhodovat

Jsem spokojený a šťastný se svým životem

...ani nevím, jestli věřím nebo ne, protože jsem ve věku, ve kterém se starám sám o sebe a o blízké a na takové věci nemyslím.

 

Texty patnáctiletých žáků.

Obrázek z knihy "Děti jako já".

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.